.

seposen untuk Porsche

Tuesday, September 20, 2011

kebaya oh kebaya

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 9/20/2011 06:23:00 AM

Gojes tak? Gojes tak???!! Aku sekarang ni memang tengah harus tempah kebaya untuk pernikahan sepupu aku. Jadi bila aku carik fesyen-fesyen kebaya, terkeluar pula kebaya perkahwinan Anne Avantie ni. Memang cantik bangat, buk! Bener-bener memikat hatiku. Hmm...regenye pula buat aku fikir sejuta dua kali. Huu...tengok je la mampu.

Berbalik pada topik asal. Sepupu aku tu sponsor 5 orang lain sepupunya termasuk aku untuk buat kebaya. Wah, kelas kau Maria! (tiru iklan Ribena)










Kebaya pendek ni nampak cantik tapi tak begitu memuaskan hati aku la. Nampak biasa tang kerawang tu dengan lehernya.






Untuk yang ni, kalau kain aku tu rasanya, kerawang letak warna cerah sikit macam warna krim atau..kuning ke. Yang ini nampak macam kebaya Jawa sikit bagi aku. Leher kebaya agak cantik. Simple jek design tapi menarik. Kalau style macam ni, pakai dengan butang kebaya berangkai besar-besar tuh haha mau tak silau.






Yang ni? Aku suka design leher tu. Cantik sangat. Walaupun pakai tudung dan tak nampak pun nanti, tapi design itu is very special. Kebaya hitam yang tak sempat pakai tu pun ada leher macam kebaya ni. Look very nice. So, mungkin aku akan ambil design leher kebaya ni dan kerawang bahagian bawak, aku ambil design kebaya coklat kat atas.

Ok, jum cuci mata balik tengok keindahan kebaya-kebaya perkahwinan yang ala-ala gaun nih.









Ok, cukup. Kebaya beliau ni bukan takat cantik jek, cekci mekci pulak tuh huhu

0 comments: