.

seposen untuk Porsche

Tuesday, February 11, 2014

Satu bumbung suda

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 2/11/2014 04:54:00 PM 1 comments Links to this post
Assalammualaikum w.b.t

Alhamdulillah..setelah hampir setahun lebih duduk berasingan, dapat juga aku duduk sebumbung dengan Encik Asben. Seronok la sebumbung...tempat mengadu ada di sisi. Tapi bila keletihan memandu, nak mengadu apa. Tau-tau je mata dah lelap. Esok bangun pepagi buta siap-siap terus pergi kerja balik.

Satu je yang tak ada, Raid. Masih berada dengan ibuku. Kami masih gagal mencari pengasuh. Kengkadang aku terfikir jugak, nak aje berhenti kerja, jaga anak dan suami sepenuh masa, uruskan makan minum dan kehidupan kami sekeluarga. Asalkan hidup secara sederhana, in sha Allah boleh rasanya. Setakat ilmu yang aku peroleh zaman belajar dulu, masih boleh dipraktikkan walaupun secara tidak formal.

Tapi mak bapak aku mesti tak setuju punya. Mereka mempunyai mentaliti bahawa kerja dengan gomen menjamin masa depan. Entahlah...aku tak fikir macam tu pulak.

Emm...aku ni tengah teruja nak decor umah sendiri nih. masih ada lagi barang berlonggok kat depan pintu yang aku malas nak kemas. Tapi kalau tak kemas...sakit mata.

Aku jugak teruja nak memasak sendiri. Setakat ni si dia asyik ajak makan kat luar jek. Aku boring satu hal, nak makan ape pun tak tau. Setakat nasi goreng kampung, aku buat lagi sedap! Tensen la den tak dapat memasak nih.