.

seposen untuk Porsche

Saturday, June 4, 2016

Ramadhan ya Ramadhan

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 6/04/2016 11:32:00 AM 0 comments Links to this post
Assalammualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, lagi beberapa hari nak menyambut Ramadhan, semoga sempat bertemu hendaknya. Almaklumlah, hidup mati ni rahsia Tuhan, siapalah kita nak meramal. *tibatiba

Semakin dekat dengan due, semakin berdebar pun ada. Persiapan kali ini, biasa-biasa saja. Almaklumlah, perancangan awalnya nak beraya dahulu. Jika ditakdirkan terberanak awal, aku redha ajelah melihat kuih dan muih, beraneka maaaacam makanlah jangan hanya dipandang (nyanyi)~~ Muahahah

Malam ini berkenduri pula di rumah. Makanya menjadi seorang anak, haruslah aku mencadangkan kita upah Katerer aje! Mujur emak juga awal-awal lagi merancang nak upah katerer dek kerana tak larat nak masak dah. Lagipun, tenaga kerja kurang hari ini. Anak dia lagi sorang baru habis kursus Palapes di Terengganu makanya tak dapat balik kampung. Tinggal la anak dara berempat, tolak mak buyung sorang, dah tinggal la tiga. Tiga-tiga ni rajin, tapi rajin melayan Raid je lah. Hehe rajin di dapur perlu dikerah baru bergerak.

Baju raya pun tak bertempah. Emm...mananya tak bertempah. Aku sudah berkirim salam dengan kawan yang lakinya kat Dubai. Sudah kukirim kuharap adalah. Kihkih. Aku tengok IG seller melampau jual up rege sampai seratus jugaklah dari yang member aku ni jual. Tertelan gigi aku dibuatnya *hanya retorik - gigi masih cukup*.

Sekejap lagi akan mulalah proses memasak nangka masak lemak campur babat. Tapi babat takde. Tu perancangan awal. Nangka dimasak bersama ayam. Pun voley.

Malam-malam sikit baru update lagi masuk gambar makanan dan suasana plak. Bolehlah menjadi tatapan sahabat nun jauh di perantauan...eh, perairan. Hewhew till then, chiao