.

seposen untuk Porsche

Saturday, September 11, 2010

Aidilfitri dan abah

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 9/11/2010 12:15:00 PM
Mak bising sebab abah dah berbelanja boros untuk raya kali ni. Well, bagi aku itu dah membuktikan bahawasanya orang lelaki pun ade nafsu berbelanja jugak heheh sori emak, kena sokong abah sebab abah akan bagi duit raya lagi banyak dari emak. Kasut abah yang tahun lepas boleh pakai lagi, tapi bile mak aku bising-bising nak kasut baru, abah pun ambik peluang beli jugak.

Dalam kereta, dengar lagu raya. Tetibe ada perutusan perdana menteri, cecepat abah tukar channel. 
'Awak ni tengok jalan tu, tengok radio buat ape?'
'Ini ha, perutusan dengar dah dekat 3 kali. Boring.'
'Ye la, dah dia PM, dengar je la,'
'Dekat tv ade, tadi kat umah dah dengar, berapa kali la nak ulang...'

Haha. Ok, inilah perkara yang aku rasa agak sweet pasal mak and abah aku. Petang puasa last ari tu, berdating pergi bazar ramadhan naik motor. Anak-anak nak ikut tak bagi. Alasan dia, jalan sesak.

Raya pertama, abah dapat cuti sehari so, balik kampung pun balik hari. Da jadik anak dara, duit raya pun semakin berkurangan sebab semua bajet aku dah nak habis belajar and dah nak kerja. Haish..

Baru pagi ni abah bagi duit raya. Hehe. Actually tak la harap sangat pun duit raye tu ---->ok, tipu.

0 comments: