.

seposen untuk Porsche

Monday, March 16, 2015

Main Masak-Masak

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 3/16/2015 08:14:00 AM
Assalammualaikum w.b.t.

Semoga semua sihat dan berada dalam lindungan serta barakah Allah s.w.t. hendaknya. Cuti sudah bermula. Satu kekurangan bagiku kerana suami tiada di rumah sepanjang cuti. Ada aktiviti. Sudahnya berdua la aku dengan si bujang senang tu. Anak bujang aku tu tido lambat, bangun lambat. Elok jugak..ada masa den nak surf internet, sarapan, baring-baring dan tak perlu tengok Disney channel. Heheh

Sementelah di sini ramai jugak bini-bini yang ditinggalkan suami sempena LIMA Langkawi tu, kami plan nak buat makan-makan. Aku mungkin merancang untuk tidur di rumah Bella. Cumanya dia tu bekerja, kesian pulak kalau tidur rumah dia, mesti rushing pagi-pagi dengan tetamu dan anak. Jadi, keputusan untuk tidur masih belum ada.

Perancangan untuk masakan untuk dibawa ke rumah dia pulak...emm setakat ni tak tahu lagi nak masak apa. Kalau lunch, aku nak masak sambal udang atau udang masak lemak dengan nenas. Lepas tu kena la buat sup ayam untuk anak-anak makan.

Baru beberapa hari aku ambil kolagen. Gituu. Sejak-sejak umur nak mencecah 3 series ni, aku kena titik beratkan sikit soal tubuh badan. Yang best nya, aku rasa la bertenaga sikit sejak ambik kolagen ni. Lagipun, aku kerap minum air. Sehari at least I drink almost 3 litres of plain water. It really helps me flush out sisa-sisa yang tak diperlukan tubuh. However I once read that drinking too much is not good. So take water moderately. 20kg = 1 litres of water, so if you're 60kg, that means at least 3 litres of water.

To be continued...bujang dah bangun

0 comments: