.

seposen untuk Porsche

Saturday, October 16, 2010

Bau

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 10/16/2010 04:27:00 PM
Balik kerja hari tu, dah pukul 6.30 petang. Sebaik je aku bukak pintu bilik, aku terbau sesuatu. Bau macam kopi cap 434 keluaran Muar yang biasa aku buat kat rumah untuk minum petang. Aduss...jadik rindu pulak petang-petang macam nih. Rindu kat rumah.

**

Pagi ni selepas dia balik, aku terus masuk bilik. Buat-buat study sikit dan tertidur. Bangun tidur aku terbau pulak perfume yang dia selalu pakai. Aku carik mana datang bau tu, rupanya melekat kat baju aku. Rindu lagik.

**

Masa tahun pertama, ada satu perfume yang aku suka pakai ke kelas. Dan Zatil cukup kenal bau tu. Then lama aku tak pakai perfume tu sebab sayang, tinggal sikit je lagipun. The next year aku pakai, then Zatil kata, 'Hmm...ni bau kau. Lama ko tak pakai bau ni.'

**

Shakirin, member aku tu ada satu bau yang agak sinonim ngan dia. Bau perfume aku maksudkan, bukan bau ketiak. Ada sekali aku jalan-jalan kat Queensbay, aku terbau bau tu, 'eh, macam bau Yin..' Aku tercarik-carik orangnye yang aku sangka Yin, rupanya bukan.

**

Bau. Kita ingat kita pakai perfume supaya orang tak kutuk bau badan kita. Sebenarnya, ada lebih dari tu. Kalau kita kekalkan dengan satu bau je, orang akan mudah ingat kita berbanding kita pakai berbagai-bagai jenis perfume.

0 comments: