.

seposen untuk Porsche

Sunday, November 18, 2012

Gemuk

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 11/18/2012 10:37:00 PM
Assalammualaikum w.b.t.

Aku menatang pinggan berisi nasi minyak, ayam goreng dan kuah dalca. Lepas tu, aku duduk sebelah makcik-makcikku. Kendian, terdengar sore...
''Makan lagi, kak?''
Aku senyum-senyum kambing. Bengang tapi aku sabar jek. Rilek ar...takkan nak carik gaduh ngan budak tingkatan 1 kan? Aku makan. Setel, aku ambik pinggan hantar kat tempat membasuh dan straight aku mulakan tugas membungkus bontrot.
 Sedap aku membungkus, aku minum air kopi. Dengar lagi...
''Asyik makan je akak ni, patut la tembam,''
''Mulut budak ni aku cili kang! Haa...baik ko jaga-jaga!'' aku cakap dalam nada berlawak walaupun aku SERIUS!

Memang aku naik berat, cakap la aku ni darah manis ke, senang hati ke, makan sedap ke, ada aku kesah? Haa bukan aku tak usaha nak turunkan berat, aku ambik pil, ambik minuman fiber, sapu losyen. Kalau la aku jatuh sakit disebabkan makan ubat-ubatan ni...mulut-mulut ni la puncanya yang dok cakap aku ni dah GEMUK.

Akal memang ada...tapi kalau dah serangan mental bertalu-talu, sape tak bengang cik adik oii.

0 comments: