.

seposen untuk Porsche

Wednesday, November 21, 2012

Review : Produk Pelangsingan/ Turunkan Berat

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 11/21/2012 08:43:00 PM
Assalammualaikum w.b.t.

Last month, aku cek berat aku 54kg. Lepas tu, masa kena tonsil sampai 3 4 ari tak makan, turun 52kg. Lepas tu aku tak berani cek dah, sebab lepas tu aku makan macam takde hari esok lagi. Aku pun berusaha la dengan produk-produk turunkan berat.
 

Produk pertama aku cuba ialah losyen Mustajab Pati Halia Dunia Herbs. Produk ni terbaik. Memang kurang senggugut. Tapi bukan itu point aku pakai losyen ni. Losyen ni tahap kepanasan dia sekejap je, sebab aku pakai kaler ijo punya. Nak pakai kaler merah, aku rasa macam over la plak.

Lepas tu aku tukar, aku amik De Herbs Premium Diet. Haa yang ni terbaik. Biasa la produk minuman fiber ni, dah sah la kau akan nyahtinja banyak kali. Aku minum belah malam. So pagi tu dalam area pukul 6 aku dah terbangun untuk ke jamban. Terbaik la tu. Aku ambik 2 kotak je, lepas tu macam kurang lak proses nyahtinja berlaku. Aku tukar lagi. Produk ni bagus gak nak turunkan berat, dengan syarat kontrol makan sikit and minum lebih plain water.

Haa...seterusnya aku ambik pil. Liposinol. Pil ni tujuannya untuk menurunkan berat secara tradisional. Dia akan block lelemak dari makanan dan keluarkannya melalui proses penyahtinjaan ataupun...berak. Pil ni ambik banyak kali, sehari mau 8 bijik aku ambik.

Lepas tu, aku ambik V-Asia Appleslymm. Yang ni pun minuman fiber. Tapi Alhamdulillah, dah masuk kotak kedua ni, aku rasa ok je. Walaupun berak-berak, tapi perut tak la rasa memulas gila macam aku ambik lagi satu produk tu.

Losyen seterusnya aku pakai BioSireh. Yang ni bagus. Tahap kepanasan yang terbaik dan berpanjangan. Sebab aku sapu pagi lepas mandi, sampai tengahari pun boleh terasa panasnya. Perut pun nampak perubahan sikit la. Takpe la perubahan lambat pun...at least ada la jugak.

Buat masa sekarang, aku gabung pil, losyen and minuman. Nak eksesais tak sempat, terpaksalah guna jalan merbahaya macam ni. Tapi seyes la, dulu masa zaman uni, aku dapat perut kempis melalui sit up. Setiap hari eksesais at least buat 50 kali. Memang terbaik. Perut rasa tegang and kempis jek. Nak salin baju dalam bilik pun rasa yakin. Sekarang ni...aduss...member aku mintak jadik pengapit pun aku tak dapat tunaikan. Almaklumlah...badan dah lari alignment. Hukhuk

0 comments: