.

seposen untuk Porsche

Wednesday, December 16, 2009

tandas aka jamban

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 12/16/2009 10:15:00 AM
sayatetapsaya betul
terbangun dari tidur, aku terasa perut memulas-mulas. tahan kejaplah. aku cuba tutup mata. seminit...dua minit...peh, kaki dah rasa sejuk, pastu rasa berpeluh pulak. hadoi...ini memang simptom2 di hujung pucuk nih. aku tengok jam kat phone, pukul 2 pagi. ah,sudah. rumah memang dah gelap la. terbayang tandas kat luar rumah, jauh ouh! dengan gelapnya suasana

aku bangun. dalam kesakitan, aku berfikir-fikir nak kejutkan atuk ke tak payah. takutnya nak melepas pepagi buta camni. nak tunggu subuh lambat lagi, ade harapan constipation keesokan hari kalau tahan. ah, kejut je lah. lagipun, atuk dah beri jaminan awal-awal. ade kes kecemasan camnih, kejutkan aje dia. nanti dia teman.

aku pun ketuk pintu bilik atuk dan goyang2kan bahu atuk. dalam masa seminit, atuk berjaya bangun dan hulurkan aku lampu suluh serta ubat nyamuk.

'gi dulu, jap lagi atuk-'

cup!! terus aku bukak pintu rumah, lari-lari terus pergi tandas kat belakang rumah yang jaraknya dalam 80m tu. seminit dua aku dalam tandas, tak dengar derap kaki atuk. aku tak heran. masuk lima minit. aku rasa cuak. mana atuk nih? aku jenguk kepala.

huwaa!!! atuk tengok dari tingkap bilik dia jek! sambil menopang dagu. ah, haru sudah. time berangan tadi, mana aku fikir takut. dah setel urusan ni, mula la kecut perut nak balik rumah. gila, aku rasa macam nak tunggu dalam tandas tu sampai esok pagi. sudahnya, lampu suluh dengan ubat nyamuk ke mana, aku bertempiaran lari masuk rumah di pagi hari.
p/s: kenangan. masa benda tu jadik, memang rasa tak best. tapi bila ingat-ingat balik, kelakar pun ada.

0 comments: