.

seposen untuk Porsche

Thursday, October 16, 2014

Dipanggil Menghadap

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 10/16/2014 10:02:00 AM
Assalammualaikum w.b.t.

Aku seorang yang patuh. Patuh kepada arahan. Ada sesetengah berkata aku ni lurus bendul sebab tak reti mengelak kerja. Tapi bila aku fikirkan itu tanggungjawab, aku tak kisah orang kata aku ni lurus bendul.

Cuma aku terkilah. Jika aku yang sentiasa patuh ni, hanya kerana satu kesilapan, aku dihukum dengan berat sekali. Berbanding mereka yang sentiasa mengelak tanggungjawab, dan tidak pernah menerima apa-apa hukuman.

Jadi, bila aku mengelak meeting semalam dan hari ni aku dipanggil supervisor. Aku jadik menyampah. Waktu ini la yang ikhlas jadi tak ikhlas kerana aku mengungkit segala-galanya. Dah la selama si orang atasan tu takde, kerja dia aku yang cover. Kalau sikit tak apa, ini banyak. Terima kasih pun tak ada. Lagi nak push aku buat kerja ada la. Kan aku dah cakap, aku akan mengungkit. Sebab aku sedih bila mereka tak ada sifat tolak ansur. Bukannya tak pergi meeting sebab aku suka-suka, aku bersebab.

Meeting aku tak pernah gagal hadir. Jadi kalau kerana sekali ni aku dihencap kerana meeting nan satu itu. Memang aku hangin. Dan aku tak kisah dia nak marah ke..nak herdik ke..sebab aku dah letih dengan orang yang taunya bagi order je.


0 comments: