.

seposen untuk Porsche

Thursday, April 15, 2010

eee..kenapa lepaskan peluang

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 4/15/2010 08:03:00 PM
sayatetapsaya betul

'sori babe, walaupun elaun aku masuk beratus, tapi aku kan pemboros. abes da, tak sempat belanja,'
'abes? kau buat beli ape?'
'jacket..hehe. pagi tu aku bawak keluar dua rat, balik bilik tinggal seploh hengget jek.'
'jacket? ko dapat ke pergi new zealand tu?'
'tak...tak mohon pun...'

hah, lepas tu mula la episod luahan perasaan. kenapa aku tak pergi..peluang datang sekali jek. kalau nak tunggu akan datang pergi oversea, susah la nak dapat. bila dah kerja, mungkin bajet itu ini dengan busy lagi. kalau da kawen plak, dapat laki yang elok, tak kisah isteri pergi jauh-jauh, ok gak. tapi kalau dapat laki yang jenis straight skit...ko pepaham la kan..

ok, pergi oversea memang seronok. tapi kalau ikut akal aku yang waras ni, aku nak. memang nak. tapi kene fikir..fikir panjang. pergi oversea setakat 2 bulan buat praktikal, sambung kat sini 2 bulan. then mase cuti sem, kene amik kursus jangka pendek untuk memastikan tak extend lagi satu sem.

lagipun, ape kene mengena laki aku dalam hal ni? laki kata tak boleh..tak boleh la jawabnye. opps..jalan hidup saya jauh lagi ye. u never know ape yang akan jadik. so, jangan cuba-cuba predict masa depan orang lain. jauh betul member aku sorang ni berfikir, sampai ke alam berumahtangga.

ape pun, aku ada alasan tersendiri untuk tak join praktikal kat new zealand ni. peluang tu, sentiasa ada kalau kita cari. orang malas je yang peluang untuk mereka, datang sekali-sekala.

0 comments: