.

seposen untuk Porsche

Thursday, May 20, 2010

Dia lebih tahu

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 5/20/2010 10:35:00 AM
sayatetapsaya betul

dulu waktu sekolah, aku memang tak berapa kenal sangat dengan sorang manusia ni. tak rapat pun. tahu nama jek, then tegur-tegur pun sekadar angkat kening. aku pun tak berapa minat dengan dia ni sebab mulut dia agak kureng asam sikit. so, tegur macam tu je la.

sampai satu masa, ada satu ketika satu benda buruk terjadi atas diri aku. dan mereka yang aku sangka kawan selama ni, mula mengasingkan diri. dan tiba-tiba 'dia' muncul, and tegur aku dengan eloknye. mungkin nampak kot muke aku yang macam pemintak sedekah waktu tu, elok pulak dia ni.  perangai mulut sedikit laser tu aku buang jauh-jauh, even die pun penah me'laser' aku tapi, dia da mintak sorry, aku pun ok je la. dalam diam, dia bagi semangat kat aku untuk keep moving on walau ape pun jadik.

'Benarlah firman Allah, "Boleh jadi apa yang kamu benci itu lebih baik buat kamu dan kemungkinan apa yang kamu suka itu sesuatu yang tidak baik untuk kamu." Sesungguhnya hanya Allah mengetahui apa yang terbaik untuk kita kerana dia Maha Mengetahui segalanya.

0 comments: