.

seposen untuk Porsche

Sunday, December 19, 2010

Bidan gunting tali pusat anak kucing

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 12/19/2010 02:31:00 PM
Sedang berbaring menatap phone dalam bilik, tiba-tiba gegendang telingaku menangkap jeritan emak
'KAKAK!!!!'
Aku bangun la. Da macam petir jek sore mak aku. Aku pergi dapur. 'Naper?'
'Anak kucing tu...mak tengok da berbelit dah!' dengan muka cemas mak beritahu. Aku pergi kandang kucing tu. Tengok punya tengok, sekali berbelit betul daa. Dua ekor anak kucing tu, dengan tali pusat tak putus, berbelit kat kaki mak dia. Masalah gak kucing jenis camni, bulu dah la panjang, sampai anak sendiri pun berbelit dengan bulu tu.

Sudahnya, aku cuba la pusing-pusingkan bahagian berbelit tu. Tak jugak terlepas anak-anak dia terbelit dekat kaki mak dia. Kesian aku tengok Teddy, mengiau jek. Lepas tu, mak panggil Kak Ani (ok, pangkat makcik dah) sebelah rumah. Dia datang, dia pun pusing-pusingkan tali pusat yang berbelit kemas kat kaki Teddy.

'Gunting aje la tali pusatnya ni..' cadangan muncul dari Mak Cik Ani.
'Tak mati ke nanti? Milah tak berani le, Kak Ani. Takuuuut...' kata mak sambil menghulurkan sebilah gunting.
Lepas tu, dengan lafaz Basmalah, 'Kecip!' 'Kecip!'
Tergolek la dua ekor si comel tu. Alhamdulillah, hidup. Hee~jadik bidan terjun Mak Cik Ani, mak dengan aku. Ok, si Zana yang tolong pegang dan usap Teddy pun tolong jugak (kunun-kunun menenteramkan Teddy).


Ini Ella, tapi Teddy lebih kurang macam ni. Teddy masih trauma, jadi time pegang kamera nak ambik gambar dia nak cakar T_T

Barangkali boleh ketam bulu Teddy kerana terlampau tebal?

1 comments:

Anonymous said...

ketam...hahaha...kejam2...
trim bg lg cantik lar...