.

seposen untuk Porsche

Sunday, December 12, 2010

oh oh sibuknya kerja

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 12/12/2010 08:55:00 AM
Dekat tempat kerja aku ni, ada layanan double-standard. So, aku macam oh mak kau, ini ke realiti sebenar alam pekerjaan? Perlu ada orang kipas-kipas bagai untuk nampak baik depan orang besar? Sedangkan perangai kau, kitorang je yang tau kot. Dan itulah yang aku alami depan mata kepala aku sendiri.

Double-standard dari segi layanan syarikat, orang besar, terhadap staf syarikat mereka, dan kami, promoter barang-barang bukan syarikat mereka. Hello, kau dapat keuntungan dari barang kitorang gak. Jadi kalau sama-sama orang bawahan, kita baik-baik aje ok ape. Ini tidak, kau rasa kau cashier kat situ, kau berhak la suruh kawan aku angkat barang untuk kau?

Ada yang pandai ambik hati, depan manager baik betul. Lepas tu time kerja, susah betul nak nampak muka kau. Tegur orang lain, macam la position kau besar sangat. Walhal cuma sales assistant jek! Promoter jugak la dol! Ada jugak yang tinggal-tinggal tempat kerja, main game la, pergi jalan-jalan, pergi makan la, lepas tu suruh aku takeover. My god!

Kalau betul ni la realiti alam pekerjaan, mungkin apa yang aku dapat ni cuma satu persepuluh dari yang bakal aku jumpa nanti. Fuh, kuatlah semangat.

1 comments:

♪ cik katak ♪ on December 12, 2010 at 5:36 PM said...

hehehe br seket tu za...
time aku dulu.. lagilah.. mentang2 dia senior keje more than 5 years.. dia siap assume aku dak lepasan spm je.. keje operator.. 0 speaking and buta IT padahal time tu aku intern..~