.

seposen untuk Porsche

Monday, July 25, 2011

RM500 untuk holiday

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 7/25/2011 12:23:00 PM
TAK CUKUP!

Tu je cara paling jimat aku boleh save duit gaji aku yang ciput tuh. Cemana caranya supaya aku boleh holiday sambil berkonvo di Penang dengan tenang dan selesa yek? Adakah aku perlu potong perbelanjaan di bahagian 'lain-lain' itu? Oh, tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nak mintak sponsor mak abah gua, memang gua malas sesangat la. Abah gua tak kisah, tapi kalau mak gua...gua rasa gua leh tau ayat-ayat yang bakal keluar dari mulut beliau. Begini bunyinya:

''O...tau nak mintak aje ye. Nyimpannnya tak penahnya ndak! Dapat biasiswa di joli-jolikan. Simpan ASB pun kau jolikan jugak. Kata keja kat Jusco dulu gaji ribu-ribu, tak simpan jugak. Duit Palapes tu pun, kau jolikan jugak. Apa nak jadik...duitnya tak pernah ada. Ada jek yang nak dihabiskan, yang nak disimpan tu, simpan kat mana? Kedai?!''

Oh, pedas barangkali. Tak boleh, tak boleh.Wa mesti carik alternatif lain untuk mencukupkan simpanan wa bagi membolehkan wa bercuti dengan duit yang cukup! Target gua, lepas Penang, Langkawi back to back.


**Lampiran

Plan bercuti ke Penang. Hotel



Tempat makan/Restoran



Jalan-jalan



Shopping




Jeruk Madu Pak Ali




Si dia (n_n)



Convo Day!!





Pakai baju kancing la suasa~
Pakai mari baba lah melaka~
Biar ana rosaklah binasa~
Kerana konvo tidak mengapa~
dum dum dum




Pics credits to Ginnyhong.blogspot and Google Image ;")

0 comments: