.

seposen untuk Porsche

Monday, November 7, 2011

Shrek

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 11/07/2011 11:13:00 PM
Assalammualaikum w.b.t.

Saya suka kartun. Sangat-sangat suka tengok kartun. Dan paling aku suka Shrek. Dari 1 sampai 3, diikuti Shrek Hall of Fame dan Halloween. Memang best. Dan aku nak kenalkan pelakon Shrek yang digunakan suaranya.


Yup. Rupert Everett sebagai Prince Charming. Kalau ingat ayat dia..'with a fluffy bouncy hair~' Aku agak suka watak Charming walaupun dia mengada-ngada, tapi dia agak comel bila mengadu itu ini dekat mak dia.





Ingat mak cik ni dekat citer Mary Poppins kecik-kecik dulu? Julie Andrews sebagai Queen of Far Far Away. Watak dia menonjol dalam Shrek the Third sebab karate pakai kepala. Ingat lagi tak cerita Princess and the Frog Prince? Aku syak dia ialah Princess tu.






John Cleese sebagai Harold. Watak raja yang tak boleh terima menantu sendiri sebab dia seekor raksasa..eh,ye ke ogre tu raksasa? Ntah la. Aku agak suka Harold dan Cleese.





Puss in Boots yang dah ada movie sendiri sekarang ni. Antonio Banderas. Sepanjang aku tengok movie Antonio Banderas, sume pun watak hero-hero gagah perkasa. Inilah watak yang berjaya menonjolkan sisi kelakar beliau yang sungguh comel dan kerdil tapi berjiwa besar.






Happily Ever After...Jennifer Saunders sebagai Fairygod Mother. Watak ibu yang sangat sayangkan anaknya dan sanggup buat apa-apa saja untuk Charming. Inilah watak selain daripada watak yang popular macam Mike Myers (Austin Power), Cameron Diaz (Charlie's Angel) dan Eddie Murphy (Big Momma's).

Ok lah, nak cerita pasal tu jek. Tengok citer Shrek ni beratus kali pun aku tak bosan. Punyalah fanatik kihkihkih akceli aku fanatik pasal Puss in Boots dan Charming jek. Feveret aku Shrek 2 dari awal sampai abes. Shrek the Third aku minat tang Cinderella, Sleeping Beauty dan lain-lain Grimm's punya puteri bersatu melawan Charming.

Weehooo!! I love cartoon!!! Tapi sekarang tak boleh panggil kartun, orang panggil animasi ye tuan-tuan dan puan-puan. Selamat menonton.

Tengok, tengok jugak. Waktu solat jangan dilambat-lambatkan. Dulu aku pergi tengok movie, kalau tayangan movie tu pukul 3 petang ke, 8 malam ke..harus la sampai Queensbay dalam pukul 7 atau 6 lebih, cop cop makan, solat Maghrib dan cun masuk panggung. Tapi tu la, Isyak lambat la menyahut panggilan. Astaghfirullah...jadikanlah ini sebagai teladan dan pengajaran. Paling senang, beli CD tengok kat rumah. Kau nak telentang, meniarap, terkangkang pun takde orang nak marah ;)

0 comments: