.

seposen untuk Porsche

Thursday, September 17, 2009

'aii..makin kecik kau'

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 9/17/2009 11:46:00 AM

tadi aku dah taip citer lain. tetengah taip, tetibe skrin laptop blank, putih semacam. hmmph, takde maknanye la kalau dah macam tu, aku off kan terus.

semalam dalam perjalanan balik kampung, mak aku miscall sampai 8 kali! okey, okey, aku silent phone. sebab tu la. asyik call aku je memanjang, letih aku nak menjawabnye. dah le ringtone vintage, oldies, bunyiknye macam ni 'kau bilang cinta padaku, aku bilang pikir dulu, selera kita terlalu jauh, berbeza...' kalau ingat la lagu indon tuh.

disebabkan ke'obses'an mak aku call aku, aku silent phone. habis cerita. tensen aku bila asyik kene angkat call jek.

sampai umah,bese la kene panahan petir dek sikap aku yang terlalu malas jawab phone call. aku mengharapkan mak aku perasan saiz badan aku yang kecik sket, sebaliknye saiz baju aku yang dikomennye...

'baju kau...' dan mengucap panjang penuh emosi. siap geleng2 kepala plak tuh

ape? elok je aku tengok penampilan aku ni. bese la t-shirt lengan pendek, tapi aku pakai cardigan lengan panjang. ele...jeles la tu meliat aku berjaya menurunkan 2kg sepanjang bulan pose nih. haha

apart from all of this mess, seronok sampai kampung. betul-betul kampung. ade ayam (jiran punye), ade pokok buah-buahan (pun jiran2 punya gak), ada orang tua kayuh beskal pergi masjid, ade sore makcik2 bertukar2 resipi kuih raye, ade kucing (sendiri punye)...

kucing saye suke saye balik kampung!!







0 comments: