.

seposen untuk Porsche

Saturday, September 19, 2009

tu kan kerja orang perempuan..

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 9/19/2009 12:54:00 AM
'wah, ada anak dara ko ye...'
antara ayat2 yang selalu gadis2 sunti dengar tatkala menghidang kudapan. termasuklah ayat untuk mak saye. dan mak akan sengih2, arghh! seyes tak tau nak letak muke kat mana. malu satu hal, lagipun, perlu ke orang2 tua yang berkunjung ke rumah kita cakap macam tu. mungkin antara beberapa sebab ni kot:

1) berhajat carik calon menantu antara kengkawannya
2) takder topik lain nak bual...
3) pembuka bicara, sebelum dia angkat bakul pasal anak gadis/teruna dia plak
4) nak tahu perkembangan terkini anak orang tu...(keje kilang ke, ooo..baru abes belajar ye?)
5) nak mulakan sesi mengumpat (lebih haru kalau mak sendiri join)
6) untuk tumpang tandas di rumah (takde kene mengena tapi selalu jek terjadik)
7) kalau tuan rumah ade anak lelaki, mula la intai2 'kenen'kan ngan anak gadis die
8) permulaan sesi puji-memuji antara 2 sahabat
9) berharap tuan rumah jemput makan tengahari atau dinner sekali, ye la, dah puji anak daranye..

besenye,saye akan terus lari ke dapur, dan terus tak muncul2 lagi depan tetamu tu. tobat seyh!

masalah ni saye ajukan pada sorang member. dengan hampeh dia berkata 'tu kan kerja orang perempuan'. wah...kalau ade pepper spray, nak aje kusemburkan dengan romantik ke mulutnya. zaman dah berubah, orang perempuan sekarang banyak kerja lain selain menghidang tau!

2 comments:

-orang kecil- on September 20, 2009 at 2:33 PM said...
This comment has been removed by the author.
-orang kecil- on September 20, 2009 at 2:35 PM said...

Kepada saye daripada saya : Selamat hari raya maaf zahir batin...