.

seposen untuk Porsche

Wednesday, February 10, 2010

tadah

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 2/10/2010 05:13:00 PM
sayatetapsaya betul

pagi tu pukul 5, dan semua penghuni yang menjalani latihan kat KD Sri Pinang dah bangun untuk siap-siap e.m.a (early morning activity). seperti biasa, training la. pagi tu jugak, demam aku melarat. panas rasa badan tak boleh tahan. bangun jugak walaupun tak bermaya. last-last, aku dengan sorang lagi budak UUM ni duduk je dari jauh, perhati diorang terlonjak-lonjak keletihan.

si mamat uum ni bole plak bersemangat nak borak pepagi buta. konpius aku, demam ke tidak? aku dengar dengan tidak jek dia borak tu. lepas tu, tiba-tiba PTI muncul depan mata.

'kau kenapa ni?'
si mamat uum tiba-tiba senyap.
'demam, pti' balasku lemah, selemah mungkin.
'ooo..demam? patutnye kena ikut pt ni, berpeluh, baru elok.'
dengar je suh ikut pt, aku rasa macam nak pitam dah. aku tenung wajah pti dalam-dalam.
melihatkan aku dengan mamat uum ni lembik..
'kau cuba angkat tangan kau..tangan kanan..'
aku buat. si budak uum ni pun buat.
'lepas tu, bawak g mulut kau..macam eksyen orang makan nasik tu..'
gila rasa terhina. aku buat walaupun perasaan tak tau nak gambarkan macam mana.
'oo..boleh lagi makan nasik..bukan sakit sampai tak boleh makan,'
gila mental! aku rasa nak menjerit time tu jugak.

0 comments: