.

seposen untuk Porsche

Monday, March 8, 2010

kentel

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 3/08/2010 01:46:00 AM
sayatetapsaya betul

sedang elok-elok membaca surat khabar kat kedai, aku tercengang seketika. mata tertumpu kat tajuk berita. tersentap jantung.



perlu ke berita macam ni masuk paper? aku terfikir, dah terlepas berita ni ke pengetahuan umum, habis la..nanti mesti orang fikir yang negatif jek pasal tentera. dah tu,semua takut nak join tentera.. pasal taji-menaji ni, kawan aku pernah bagi pendapat. dia kata 'perlu ke benda taji-menaji ni? sebab tradisi jek, sebab tu diturunkan sampai junior-junior. sebenarnye sebab perasaan dendam jek semua tu. kalau kita nak train, tak perlu taji-taji. sebab dendam tu la, diorang akan balas pada yang bawah, dan yang bawah akan beri pada yang junior diorang.'

pendapat kawan aku ni ade benarnye. tapi bagi aku, bagus jugak taji-menaji ni. sebab kekuatan mental tak boleh didik dengan teori. kalau boleh didik dengan teori, baik ambik budak-budak u ni ha. pastu, kau hantar diorang pergi berperang. tengok la, ade je yang sanggup pecahkan rahsia negara kang kalau jentik sikit.

0 comments: