.

seposen untuk Porsche

Tuesday, March 23, 2010

tips cover malu

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 3/23/2010 01:39:00 AM
sayatetapsaya betul

bila malu akibat perbuatan sendiri, mahupun rakan-rakan yang sengaja mahu menganaiya diri kita. apa yang kita harus lakukan ialah teruskan hidup. life must go on!

1. bila korang ditegur dan diketawakan kerana tidur sampai meleleh air liur basi..korang hendaklah terus bangun dengan keadaan separuh sedar! kemudian buat-buat kena sawan sambil keluarkan air liur. gerenti member2 haprak tu akan panik dan berhenti ketawakan korang.




2. bila korang tersilap tegur orang, situasi ni selalu terjadik kat tempat umum di mana purata manusia yang mengenali korang adalah tipis. bila tersilap tegur, teruskan menegur orang tu dan menganggap korang kenal orang tu dan seterusnya bagi duit dekat dia. kunun-kununnya korang pernah berhutang dengan dia. mesti dia amik punya.

3. bila korang berjalan dengan yakinnya dan ditegur sebab zip seluar terbuka, jawablah dengan selamba mengatakan ini gaya berfesyen atau katakan zip itu rosak sambil berfalsafah: ''Biar rosak zip, jangan rosak akhlak!''


4. disebabkan kelalaian berborak ketika berjalan, kengkadang member tinggalkan kita kat belakang dan kita terus cakap sengsorang. jangan panik! apa yang perlu korang lakukan ialah teruskan bercakap dan ketawa seorang diri sambil menyumpah member korang tuh. mesti orang takkan gelakkan korang kerana menyangka korang ni ade masalah mental yang kronik!

5. jika tersilap masuk tandas lelaki/wanita, apa yang korang perlu buat ialah korang perlu buat muka gelabah puyuh dan cemas sambil 'berlakon' menyatakan tujuan anda nak carik boyfren/gulfren yang dah sejam tadi masuk tapi tak keluar-keluar lagik!



hehe, selamat mencuba. credits to Majalah Mastika keluaran Mac (bace sambil jaga kedai).

0 comments: