.

seposen untuk Porsche

Tuesday, July 13, 2010

kisah nyah

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 7/13/2010 05:25:00 PM
tadi dalam kelas, pensyarah aku ceritakan pasal sorang guys ni. guys ni student dia. lecturer aku dapat detect yang dia ni selalu tak siapkan assignment. so, lecturer aku panggil mamat ni. mamat ni pun kata la, dia malam-malam kerja, so tu yang menyebabkan bliau gagal siapkan assignment. lecturer aku tanya, kerja apa? mamat tu kata 'i'm not myself,'. so, my lecturer find out that he's a 'she male' at night.

sampai satu masa dimana setiap orang perlu sampaikan speech kat depan, kira speech ni part of final project la. hari itu, mamat tu muncul dengan pakaian 'kerja' dia. senang citer, malam die jadik nyah. MySpace

haa..pastu, dia citer la. dia kata sebenarnya kita manusia ni, tak berani untuk jadi diri sendiri. kita hanya menjadi, apa yang masyarakat mahukan kita jadik. as for boy should be a boy, and a girl should act as a girl. semuanya ada stigma sendiri yang mana, kita terikat dengan benda tu. and somehow kita takut untuk keluar dari stigma tu, sebab takut diri sendiri disisihkan dari masyarakat, dan orang pandang kita macam alien. kenapa orang tak boleh terima diri kita sendiri? sedangkan manusia sendiri yang cipta tagline 'just be yourself''.

untuk pembentangan ni, bliau berjaya dapat A. sebab speech dia tu bukan saja menusuk perasan student-student lain dan lecturer aku, tetapi juga dia mengaplikasikan bab-bab penting dalam subjek kitorang iaitu psycholinguistic dan sosiolinguistic. MySpace pening? aku yang ambik subjek ni lagi pening

bagi aku, jadikla diri sendiri, selagi tak terkeluar dari landasan yang sepatutnya. sejauh mana pun kita jadik diri sendiri, kita tetap makhlukNya, ada batasan jugak.

0 comments: