.

seposen untuk Porsche

Tuesday, July 20, 2010

si pemalas yang bersyukur

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 7/20/2010 10:32:00 PM
yezza..aku pemalas. dan bila baru jek minggu pertama kelas, orang lain tengah happy-happy balun duit pt diorang, aku dan groupwork aku da bincang pasal assignment. bila nak buat, nak buat topik apa, bila nak bincang and carik case study..literature review..bla bla MySpace

jadik, nak tak nak terpaksa la ikut group aku yang sumenye budak-budak dekan nih.. dan tak semena-mena, perlulah aku merajinkan diri agar tidak ketinggalan. citer minggu lepas...

***
aku toleh rumet terchenta bukak fesbuk..ym..main tenet dengan rasa seronok. aku toleh laptop aku, penuh dengan segala macam maklumat pasal kanak-kanak yang ada masalah syndrome down, dyslexia, autism..brain disorder..dan memacam lagi. dalam hati aku merusuh, pesal la dapat group work yang over rajin camnih! orang awal-awal sem enjoy, aku da bergelumang dengan keje. MySpace

dengan rasa tak puas hati sikit, aku catit jugak apa yang penting dalam notebook.

***
citer minggu ni..
pagi ni setel bentang proposal final year project, terus ke kelas dia. dipendekkan citer, dalam kelas si pensyarah pun bertanya:

'kenapa u all tak jumpe i untuk bentangkan proposal u all? suppose to be in this week, in this class. but yet there's only 3 groups that came to my office this morning to talk about their proposal. since u guys havent come to me, why not we have it here in class?'

so memurid cuak pun menjawab : 

'but we're not ready yet, it's still in progress'

waaa...sedap cakap tak ready! tang ni aku tak puas hati, benda tu memang kena setel minggu ni and diorang sekati-sekati cakap tak ready walhal aku da pulun bagai nak rak! kalau si lecturer ni tangguh minggu depan, memang aku nak merusuh la, bakar dewan kuliah..bom school humanities-

'apa la yang korang fikir ni? saye agak kuciwa  dengan u all ni, patutnya dah ada tajuk pagi ni, siap dengan proposal, dan case study. saye kagum dengan 3 kumpulan yang datang jumpa saya sebelum kelas ni. diorang bebetul tunjukkan semangat diorang nak blaja. diorang siap bagi lagi pendahuluan, apa yang diorang nak buat, bile nak pergi centre kanak-kanak tu, korang?'

wah...tak jadik nak buat sume-sume benda mengarut tadi..MySpace

bangga siot! haha time dia puji-puji tu, aku toleh kat Zatil
'sape la budak rajin tu kan?'
dan Zatil sengih jek. hmm~berbaloi betul aku tensen-tensen minggu lepas. trimas kepada ahli kumpulan yang rajin, anda memang cemerlang!


0 comments: