.

seposen untuk Porsche

Monday, July 26, 2010

minat gedik terhadap strawberry

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 7/26/2010 09:47:00 PM
sedapnye..stoberi celup coklat tu. dulu memang la aku tak suka..tapi lame kelamaan bile da lama tak makan, tetibe jadik sedap.
MySpace
dijadikan citer, tanpa plan, pagi ahad tu aku, Bibi (rumet nih), Kak Mun dan Shuk bergeraklah meninggalkan Taiping menuju ke Cameron melalui Simpang Pulai. haa..bila percutian tak dirancang, ia menjadik!

 2 jam lebih jugak atas jalan, dan akhirnya..


ini namanya ape bende ntah, petik sendiri nih. 500gram = rm20. heh, dapat kat aku, sebijik petik masuk bakul, 2 bijik masuk mulut. tapi takla sume pokok manis, dalam 10 bijik yang dibedal, ade la sebijik jek yang manis..lain-lain masam.




tempting..tempting..

lepas tu, ke Strawberry Chocolate plak. tempat ni best, coklat eksklusif, tak terdapat kat memane. tapi harga memang sedap r..sesedap coklatnye. mmm bedal yang tester je la mampu. ok tipu..




cik Jatil..anda punya pun ade ye

lepas tu, kami pergi pulak ke ladang teh. haa ni best gak. harga teh pun sedap. mana ntah adik aku dapat 3 paket rm10, aku beli sekotak jek rm8..haish tapi ni untuk mak



bestnye kat sini, gerai tepi-tepi jalan tu jual murah-murah jek. jauh lebih murah berbanding yang kat ladang tu sendiri.

sekilo rm25, tapi kami beli dapat rm23, dengan free..


eskem mesia perisa stoberi yang sungguh..manis nak potong kaki

ladang teh pun best gak. tapi sesi makan-makan dan minum-minum teh tak sempat nak ambik gambar, masing-masing isi perut dengan scones, sandwich dan kek coklat. and of course, teh! my fav, honey ginger tea.







dan lepas tu, on the way balik, singgah ke ladang madu. memang terbaik. dan aku memang suka madu cameron pun..sedappppp gilos.

jem ni..kat pasaraya pun ade kan. saje gedik-gedik beli jugak



ni memang feveret! dengan sarang yang lembut tu..



ni untuk abah hehe

pape pun..trimas pade semua yang menjayakan percutian kali ni. terbaekkk..

1 comments:

bibie_suke_sukun on July 29, 2010 at 1:57 AM said...

a ah...percutian besh gilo!!muncung aku ker yg makan eskrem tu bai??slebet tol!!