.

seposen untuk Porsche

Thursday, August 12, 2010

looking through the glass window

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 8/12/2010 08:18:00 PM
tadi on the way dari USM nak ke Komtar dalam bas Rapid, bas berhenti dekat satu simpang tu, traffic light merah. seat aku tepi tingkap,so aku tengok ke luar. sebelah kanan aku ade sebuah van warna merah hati, dalam tu ade sepasang warga emas, dua orang budak kecik. sorang tu dalam lingkungan usia 5 tahun, sorang lagi bayi, dalam dekat-dekat 12bulan camtu, dalam pelukan makcik.

khusyuk aku tengok pakcik tu buat mimik muka dekat bayi dalam pelukan makcik tu. main-main dengan bayi tu. makcik tu gelak-gelak. makin galak aku tengok pakcik tu buat reaksi-reaksi muka. tanpa sedar, aku tersenyum melihat telatah pakcik tu. siapa bayi tu? cucu dia ke..anak dia ke..

teringat aku, kecik-kecik dulu mesti seronok betul abah terima anak-anak dia. bahagia abah aku mungkin sama dengan wajah bahagia pakcik and makcik tadi. tapi bila semakin besar, anak-anak yang dimanja disayang masa kecik tu berubah sifat. dari yang menyenangkan ati, jadik semakin menyakitkan hati. agak-agak la, mesti abah kecik hati kan? abah menyesal tak sebab dia sayangkan anak-anak dia dari kecik, tapi bila besar..anak-anak buang abah..

hmm..(T_T)

1 comments:

Anonymous said...

insyallah x buang mereka (n_n)