.

seposen untuk Porsche

Thursday, May 26, 2011

warkah

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 5/26/2011 10:01:00 PM

Aku pernah patah hati (boo~). Dan percayalah, ia sangat sangat menyakitkan. Lepas tu aku mencari..mana salah aku, mana silap aku. Percayalah, yang manis itu manis sekali, tetapi bila ia bertukar menjadi pahit, amat susah nak ditelan. Walau macam mana pun, tetap kena telan. Dan aku telan dengan susah payahnya.

Ia memerlukan 2 minggu untuk aku bangkit semula (ceh, patah hati la sangat!). 2 minggu yang paling teruk dalam hidup. Aku menangis pada seorang sahabat. Dia berpesan, jika kita sayangkan seseorang, doalah yang terbaik untuknya. Kena sabar ye sayang.

Betul. Bila kita sayang seseorang, kita rasa macam tak nak lepaskan dia. Dialah yang pertama dan terakhir dalam hidup. Tapi realiti menyedarkan kita, bahawasanya hidup kita tak mungkin macam dalam novel cinta, atau drama hindustan, yang mana semuanya berakhir dengan perkara yang indah.

Aku pernah berpesan pada seseorang , 'kalau sepanjang perjalanan nanti, anda jumpa seorang yang lebih baik, pergilah pada dia'. Dan ketika dia telah berjumpa, aku berpesan lagi, 'jika dia lebih membahagiakan kamu, pergilah padanya'.

Dan dari situ aku belajar, menyintai tidak semestinya memiliki. Jadi, aku belajar untuk melepaskan. Berharap dia bahagia, dan aku meneruskan hidup. Susah, tapi perlu tabahkan hati. Dan Alhamdulillah....bila kita belajar untuk melepaskan dengan redha, InsyaAllah pasti akan ada yang menerima kita dengan lebih baik :"}

0 comments: