.

seposen untuk Porsche

Monday, January 11, 2010

semangat

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 1/11/2010 09:45:00 AM
sayatetapsaya betul

'helo, cik, mc d cik dah sampai depan blok nih!'
letak phone. tak tunggu lama, terus aku sarung mana yang sempat, agak-agak dah bertutup semua yang perlu, aku berlari ke depan blok hostel. lapar tak terkira, terbayang kentang gorengnye yang berkolestrol tinggi tu. peh!

'akak blajaq kat sini jurusan apa?' tanya budak delivery tu sambil menghulurkan bungkusan makanan.
'pendidikan' balasku pendek sambil sibuk carik rm15.10
'ooo...jadik cikgu la nanti?'
'ha, lebey kurang la, blaja kat mane?' tanyaku pulak sambil hulur duit.
'saya ni lepasan spm. lepaih ni nak masuk matrik, lepas tu nak masuk u jugak,' katanya. aku tenung muka dia dalam-dalam. matanya bersinar harapan yang tinggi. aku cakap trimas sambil pusing nak balik bilik.
'good luck!'
dia senyum.

p/s: seronok tengok orang bersemangat nak belajar.

1 comments:

mr_ridz on February 2, 2010 at 8:48 PM said...

walhal die senyum sebab nak usha hang .. :p