.

seposen untuk Porsche

Tuesday, January 5, 2010

tolak

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 1/05/2010 10:03:00 PM
sayatetapsaya betul

perasaan bukan main-main. aku agak geli-geleman bila sebut tang-tang hati dan perasaan ni. bukan pasal benda ni jiwang ke hape, tapi entah le..sifat semulajadi kot. terencat kat situ. mak aku kata, 'kau kawen dengan orang utan je la'. haish, masin mulut beliau, naya aku.

aku sedih bila aku cuba menenangkan dan orang tu tak dapat terima. paling sedih (agak bengang sebenarnye) bila dia asyik pertahankan diri dia ngan masalah dia tu
'rilek sudeh..'
'kau tak faham ape aku rasa' katanya lepas setel meluah masalah
'aku pun pernah kena macam kau jugak' aku cube nak pujuk dia
'ah, nanti kau tau la bila qada' dan qadar tu sampai kat kau pulak'
aik, aku pulek yang kena. dia jugak yang beria-ia nak citer kat aku. hangin jugak. nak aje aku sembur ikut kata hati yang tengah bengang dengan dia. tapi, api bertemu api, takkan sejuk.
'kau, kadang-kadang Allah hilangkan mentari kita, kemudian Dia datangkan guruh, puas kita menangis, mencari di mana mentari kita, rupa-rupanya Dia nak bagi kita pelangi yang indah, sabarlah..mesti ada hikmah disebalik benda ni.'
dia diam

esok pagi,aku dapat mesej
'tak sangka jiwang jugak kau ni kan'
dem!

1 comments:

Anonymous said...

'kau, kadang-kadang Allah hilangkan mentari kita, kemudian Dia datangkan guruh, puas kita menangis, mencari di mana mentari kita, rupa-rupana Dia nak bagi kita pelangi yang indah, sabarlah... mesti ada hikmah disebalik benda ni'
manusia ibarat roda,kadang2 kita berada di atas,kadang kita berada dibawah...kadang2 kita berasa suka.kadang2 kita berasa benci..