.

seposen untuk Porsche

Sunday, October 30, 2011

Rezeki

Posted by kaki ayam a.k.a. ceker at 10/30/2011 10:21:00 PM
Assalammualaikum w.b.t.

I was baking biscuits when my mother shouts at me, saying that KPM holders will be posted first rather than PTPTN users. Then I went online and saw that it's true. However, a new problem occur when there's a debate about the PTPTn users and KPM holders.

Seorang rakan mengatakan bahawa ; 'bagus sangatkah budak KPM? setakat lulus ujian, dalam kelas pointer rendah jugak.'

Aku berasa sangat kecewa dengan kenyataan saudara itu. Aku teringat kata-kata seorang rakan yang juga tidak berpuas hati dengan pemegang biasiswa. Masa tu kes pemegang biasiswa yang menjalani praktikum dapat elaun, manakala peminjam PT tak dapat. Katanya apa beza PT dengan KPM? Masing-masing pun belajar, masing-masing pun pergi praktikum, tapi kenapa hanya KPM yang dapat elaun?

Benar aku berkecil hati. Seterusnya rakan itu terus meluahkan itu ini tanpa mengendahkan langsung aku yang berada betul-betul depan matanya. Aku diam. Maafkan aku, wahai sahabat. Aku cukup kecewa dengan kamu.



Kadangkala, kita melihat orang lain bersyukur dan menikmati apa yang dianugerahkan Allah s.w.t. sampai kita lupa dan buta atas apa yang telah dikurniakanNya kepada kita.

0 comments: